جامعه آزاد رایانش ابری
بورد جامعه آزاد رایانش ابری
حمایت مالی برای توسعه جامعه
دانشنامه آزاد رایانش ابری ایران
آرشیو وبینارها و جلسات آنلاین جامعه
در صورت ایجاد کاربر جدید در سایت حتما پوشه اسپم خود را چک کنید و برای دریافت ایمیل های بعدی از این سایت در خصوص پاسخ های مطرح شده، تنظیمات رفع اسپم در صندوق پست الکترونیک خود را انجام دهید.

همیشه توجه داشته باشیم که با رأی مثبت خود می توانیم از دوستانمان تشکر کنیم!

دسته بندی ها

894 سوال

854 پاسخ

364 نظر

1.2k کاربر


فعال ترین کاربران
این ماه:
    Gute Mathe-Fragen - Bestes Mathe-Forum
    +3 امتیاز

    جایگاه مراکز داده، کاربران نهایی، ارائه دهندگان و کارگزاران ابر در این توافقنامه چیست؟

    این توافقنامه بین کدام یک از موارد فوق الذکر طرح میشود؟

    قطعا یک چارچوب استاندارد برای این توافقنامه وجود دارد و بعضی آیتمهایی که باید برروی آنها توافق شود در این چارچوب بیان شده اما سوال من این است که:

    اولا: این آیتمهای مورد توافق کدامند؟

    ثانیا: آیا میتوان موردی دلخواه را علاوه بر انها در توافقنامه ذکر کرد مثلا یک شرط برای کاهش یا افزایش منابع قابل دسترس؟

    بوسیله ی (کاربر معمولی) (332 امتیاز)
    برای یافتن پاسخ های بیشتر، سئوال را به اشتراک بگذارید:

    3 پاسخ

    +1 امتیاز

    سلام

    قرار داد ما بین ارائه دهنده سرویس و مشتری که مشخص کننده سرویس ها و اهداف مورد نظر هر سرویس است.

     بسته به نوع سرویس  و مدل قرار داد و موارد مختلف دیگر آیتم های یک قرار داد یا توافقنامه سطح سرویس می تواند تغییر کند. اما معمولا مواردی مانند نوع سرویس، اینکه سرویس چه چیزی را شامل می شود و چه چیزی را شامل نمی شود، مدت و کیفیت آن، تعیین پارامترهای مشخص کننده کیفیت آن و موارد این چنینی در قرار دادها ذکر می شود.

    البته که این یک قرار داد است و قطعا می توان در چهارچوب حوزه محتوایی آن می توان مواردی را هم اضافه نمود و روی آن توافق انجام داد.

    بوسیله ی (کاربر معمولی) (1.3k امتیاز)
    جناب قوامی ضمن تشکر
    در کلادسیم این توافق چگونه لحاظ شده و چه پارامترهایی را شامل میشود؟
    در کلادسیم آیا متدی یا متدهایی برای بررسی نقض sla وجود دارد؟
    خواهش می کنم
    تا جایی که بنده اطلاع دارم مورد مشخصی در شبیه ساز تعریف نشده؛ نیاز است تا خودتان پارامتری را جهت ارزیابی انتخاب نمایید و از طریق کد نویسی در شبیه سازی نقض شدن آن را بررسی و اندازه گیری نمایید.
    از پاسخ شما بسیار سپاسگذارم
    0 امتیاز

    ملزومات توافق نامه سطح خدمات عبارت اند از

    فرمت توافق نامه سطح خدمات باید تعریف واضحی از یک سرویس باشد به طوری که مصرف کننده سرویس به راحتی عملیات سرویس را بفهمد.

    تعریفی از جریمه ها ، زمانی که سرویس مورد نظر براورده نشود.

    تعریف روش هایی که پارامتر های سرویس می توانند نظارت شوند و تعریف فرمت گزارش های نظارت

    تعریف سطح مورد نظر از کارایی سرویس

    ارائه معیار های تجاری از قبیل صدور صورت حساب و بستن پیمان ، زمانی که این سرویس ها خاتمه پیدا می کنند بدون اینکه جریمه بپردازد
     

     

    بوسیله ی (کاربر معمولی) (101 امتیاز)
    ویرایش شده بوسیله ی
    +1 امتیاز

    در کلادسیم میتونید sla تعریف کنید. مثلا زمان پاسخ رو به عنوان معیار در نظر بگیرید یا بهره وری منابع رو

    و توی اجرای برنامه سعی کنید این معیارها را تحت کنترل قرار دهید تا از حد مشخصی بالاتر یا پایینتر نرود و مشتری راضی بماند. مثلا اگر شما ماشین مجازی برای اجرای کارها به مشتری ارائه می دهید و قصد دارید کارهای مشتری را به موقع اجرا کنید، اگر حجم کارها زیاد شد و زمان پاسخ از مرز مشخص بالا رفت اقدام به اضافه کردن ماشین مجازی برای اجرای کارها کنید تا sla نقض نشود.

    بوسیله ی (کاربر معمولی) (696 امتیاز)
    ...